Nakskov Sportsfiskerforening
» Vis 2006
» Vis 2005
» Vis 2004
Her har du mulighed for at skrive en rapport fra en tur du har været på. Du kan også lægge op til 10 billeder ved din rapport

NY RAPPORT: Klik her for at skrive en ny rapport

RAPPORTER 2005:

Pæn Aborre....
(skrevet af Jakob Brun, 10-11-2005)

Var en smut tur i Indrefjorden i går efterrmiddags, det blev ikke til mange fisk, men et par pæne aborre med den største på 1228gr, og en enkelt gedde på 1200-1400gr. fisken blev fanget på en stor mepps 4 sølv/rød. Torsdag var jeg så igen en hurtig tur der nede, der blev det kun til en enkelt aborre over målet, og en pæn gedde på 62cm. Aborren på 1228gr. er tilmeldt årets største.

MAsser af fisk på stranden
(skrevet af Allan Frederiksen, 18-10-2005)

Aftens fiskeriet skulle prøves i det super gode vejr der åbenbart aldrig vil stoppe :)
Traveskoene blev taget på og så afsted. Igen var der masser af fisk og det blev til ialt 4 stk.
1 til Kim som var ny pr. 61 cm 2308 gram.
Selv fik jeg 3 stk. med den største på 60 cm og 2044 gram. De andre var en lille stealhead og en farvet på 48 cm som straks fik sin frihed.
Vi havde kontakt med yderligere en 5-6 fisk, så der var rigtig godt gang i den.

Vegetar-ørred
(skrevet af Niels Larsen, 07-10-2005)

Jeg troede at jeg så nogle multer, så jeg løb op på stranden og skiftede til en gang "sø-salat". Resultat: i første kast huggede denne fætter på 57 cm.

Efterårets første havørred...
(skrevet af Jakob Brun, 06-10-2005)

Efterårets første kyst tur blev heldigvis ikke en 0 bon, som så mange gange før. fiskeriet startede på ålehoved, men efter kort tids fiskeri blev vandet mere og mere beskidt. Men drivende ålegræs i overfladen, så jeg besluttede mig for at prøve at køre på maglehøj. Men vandet så ligeså slemt ud der, men jeg overbeviste mig selv om at det skulle prøves, efter 20min. fiskeri og kun to kast uden ålegræs på krogen mærkede jeg et forsigtigt hug, og sendte straks wobleren ud samme sted, efter et par spin-stop huggede den klokke klart den grøn/hvide wobler, og uden dramatik kunne jeg nette en lille fin havørred på 45cm. Så var dagen da ikke helt spildt.

De to sidste??
(skrevet af Niels Larsen, 06-10-2005)

En på ca. 40 og en på 50.... Så var det altså ikke ALLE havørred i Danmark der svømmer rundt ude ved Ålehovedet.... ;-)

Tirsdags tur efter flade....
(skrevet af Jakob Brun, 04-10-2005)

Så blev er endelig plads i kalenderen til en fladfiske tur i bæltet fra egen båd igen. Fiskeriet startede kl.9 ca. men der var meget langt mellem fiskene, så hele formiddagen gik med at teste nye pladser og med sejlads, det var faktisk først ved 13tiden vi fandt et lille hot spot ca. 2mil vest for triller bøjen, at fiskeriet begyndte at tage fart. Da dagen var omme var det blevet til 32 af de flade + undermålere, 2 småtorsk og et utal af små hvillinger, fordelt på 15 til brian lund og 17 til Mig selv. Dagens største blev en skrubbe på 1048gr. Fanget af undertegnede. (Så kan du lære det lund...) :0) Men alt ialt en fin tur.

Tigerdyr i Inderfjorden
(skrevet af Søren Andersen, 02-10-2005)

Så er det igen blevet efterår, og de stribet tigerdyr er atter kommet i Inderfjorden. Det lykkedes således torsdag en af klubbens juniore yngste juniore at overliste 2 flotte aborre, en på 1029 gr. og en lige under kiloet,til dato den største tilmeldte i foreningen, måske et plaster på såret for den gedde på 6,1 kg. Anton fangede først i sep. men desvære fik sat til livs inden den blev tilmeldt foreningen, surt sjov.Jeg selv var i Inderfjorden fredag hvor det lykkedes mig at fangde 3 flotte aborre, 3 små gedder, og knække min hjemmebyggede 6 fods, så inderfjorden er begyndt at røre på sig igen.KNÆK OG BRÆK

Havørred på Vindeholme
(skrevet af Allan Frederiksen, 17-09-2005)

Efteråret er kommet og det er tid til at komme ud efter de trækkende havørreder. Så vi valgte at bruge lørdag morgen ved vindeholme for at se om der skulle være lidt at komme efter.
Efter et par timers fiskeri, begyndte der at ske lidt. Brian fik kontakt med den første og den næste times tid var der godt med liv. Det endte med at Brian landende 3 stk. og mistede 2. Kim havde også kontakt med 2 som ikke vilde med ind. Niels og mig selv havde ikke kontakt med fisk. Brian fik 2 flotte på 3094 gram og 1524 gram. Så alt i alt må man sige at der er noget at komme efter på stranden :)

Fin gedde under broen
(skrevet af Lars Christensen - Mertz Jagt & Fritid, 06-07-2005)

Vi har de sidste par dage, haft et par knægte der er begyndt at fiske. De prøver lykken nede mellem broerne i Indrefjorden. Pludselig kommer de løbende og berette med store armbevægelser, om en KÆMPE fisk der er rendt med alt deres grej. "...den er mindst 1 meter..." siger de i munden på hinanden. Jeg smiler, og tænker at de overdriver.Men næste dag må jeg æde mine tanker i mig igen....Rygterne løber hurtigt, der kommer hurtigt et par stænger mere næste dag. Dregene kommer igen - helt vilde i øjnene - "...nu kommer den, den er vildt stor....". En storebror til én af dregene har fanget gedden, under vild opstandelse. De spørger om jeg vil veje og måle den. Længden er 94 cm og den vejer 5,5 kg.
Jeg tror, at der bliver et par nye lystfiskere efter den oplevelse. Deres øjne strålede....

Pirketur i bæltet
(skrevet af Jakob brun, 11-06-2005)

Her er et par billeder fra turen d.21/5 fra egen båd. 6,2kg og 4,0kg

Aftentur på Albuen i grumset vand
(skrevet af Allan Frederiksen, 27-04-2005)

Da vinden tog en del af i løbet af dagen, skulle sydkysten prøves. Vi håbede på at vandet havde klaret lidt op, men det var meget grumset og man kunne ikke se bunden på 30-40 cm dybde. Vi besluttede dog alligevel at prøve lidt, da det virkede mere klart 30-40 meter fra land. Jeg valgte at gå langt ud af grenen, hvilket viste sig at være en god ide. Det endte med 4 blanke på land og en mistet. Det var flotte fisk på 2866, 2416, 1326 og 1302 gram.

God St. Bededags tur.....
(skrevet af Jakob Brun., 23-04-2005)

Årets første tur fra egen båd blev en tur i bæltet efter torsk. Kl 8.00 sejlede jeg selv og mine to navnebrødre ud med kurs mod dybtvands ruten ved langeland. Vejret var bare helt perfekt med næsten ingen vind og kun meget lidt strøm, faktisk var der en overgang så lidt strøm, at man kunne pirke med 100gr. og linen stod bare lodret ned på 40 meter vand. Fiskeriet kom Da også hurtigt igang på forholdsvis dybt vand 35-45 Meter lige syd for Spodsbjerg. Da dagen var omme havde vi fanget 90 torsk cirka op til 4,5kg hvoraf da 37 blev hjembragt. Så det må siges at være rigtig flot, og overgik også vores egne forventninger. :0)

God fisk fra Onsevig
(skrevet af Allan Frederiksen, 06-04-2005)

Eftermiddagen skulle nydes i Onsevig for at se om der skulle være en lille blank. Der var lidt mere end en lille en :) Det blev til denne på 4003 gram og 74 cm.
Så selvom det er lavvandet kan der godt fanges gode fisk.

Flot afslutning på bule sæsonen !
(skrevet af Brian Lund, 29-03-2005)

Tirsdag d.15/3 gik turen atter mod Øresund sammen med Jacob,i håb om at pynte på mit sløje resultet fra sidste tur, hvilket lykkedes over al forventning.Kl 7.30 stævnede vi ud af havnen på et spejlblankt Øresund ombord på Bonito,allerede i første stop kom der Målere ombord,og så gik det ellers derudaf!Selv fangede jeg 3 stk. over de magiske 10 kg + en del mellemfisk fra 4-9 kg Jacob fik 2 stk.+ mellemfisk så det blev en god afslutning på sæsonen,der for "Buleholdet" har været den bedste nogensinde.Ialt har vi 6 mand på 5 ture landet 23 målere fordelt således
Jacob 8 stk. største 19kg !!!
Brian L. 5 stk. største 14kg
Tor 4 stk største 12,25kg
Brian c. 3 stk. største 13,6kg
Allan C. 2 stk. største 12,6kg
Mads 1 stk. største 14,7kg :-)
et resultat der nok bliver svært at leve op til,dog kunne man ønske en bedre fordeling af 15+ fiskene !! :-)
Knæk og Bræk for et godt 2005 på havet.

Albuen anden påskedag
(skrevet af Allan Frederiksen, 28-03-2005)

Det fantastiske fiskeri fra Ålehovedet påskemorgen, havde givet smag for mere, så vækkeuret blev igen stillet til tidligt og jeg drog afsted til stranden. Desværre var vandet blevet grumset ved Ålehovedet, så jeg valgte at køre til Albuen. Her blev stranden vadet tynd hele formiddagen, men desværre uden nogle fisk på land.
Det skulle dog prøves igen til aften og der gik det bedre med en ørred på 69 cm og 2970 gram. Så dagen endte alligevel super.

Gang i påskefiskeriet
(skrevet af Allan Frederiksen, 28-03-2005)

Traditionen tro skulle der fiskes påskemorgen. Så min bror og jeg tog til stranden. Brian mente vi skulle prøve Ålehovedet så det blev første og eneste stop. Vi ankom sammen med 2 fra Falster og allerede efter få kast var den første ørred på land og inden for den første halve time blev der landet 3 fisk. Op af formiddagen blev det bare bedre og bedre og da dagen var omme havde 7 mand landet 43 ørreder til sammen. En havde fået 14 stk. og Brian fulgte efter med 13 og resten var fordelt på de 5 andre hvoraf jeg selv fik 4.
Fiskene lå i størrelsen fra under målet og op til ca. 2 kilo og en enkelt omkring 3 kilo.
En fantastisk dag med det vildelste fiskeri vi nogensinde har oplevet :-)

Generalforsamling
(skrevet af Jimmy Christoffersen, 27-02-2005)

Nakskov Sportsfiskerforening afholdte generalforsamling d. 25-02-2005. Bent Henriksen blev valgt som dirigent, som bad om et minut stilhed til ære for vores afdøde formand Jørgen Henriksen.
Der var i alt fremmødt 38 medlemmer.

Søren Andersen der har stået for forretningsudvalget, fremlagde herefter beretning om, hvad der var foregået i Nakskov Sportsfiskerforening i årets løb, bla., foreningens ture, jubilæum, istandsættelse af klublokaler, at klubben har fået lavet en foto cd med de billeder, der er taget på foreningens ture, samt en jubilæums dvd som bla. indeholder Knud Gartners gamle film fra sidst i 70erne, Lammefjordsturene, samt torskefestivalen fra 1993. Dette kan købes på klubaftnerne for en flad halvtredser.

Regnskabet blev fremlagt af kasseren og godkendt.

Der blev uddelt præmier til årets største fisk:
Junior gik til Rudy Jørgensen med en Aborre på 1.714 kg. Han fik vandre pokal + en følgepokal.
Senior gik til Rudy Jørgensen med en Aborre på 1.714 kg. Han fik vandrepokal + en følgepokal.
Her fik foreningens medlemmer virkelig baghjul af junior Rudy Jørgensen idet han gjorde rent bord, med samtlige pokaler for juniorer og seniorer, med sin flotte aborre.
Fladfisk gik til Allan Christiansen med en fisk på 1-527 kg.
Gedde gik til Anders Hansen med en fisk på 5.200 kg.
Hornfisk gik til Børge Thorsen med en fisk på 0,818 kg.
Torsk gik til Tor Bentsen med en fisk på 21.500 kg.
Havørred gik til Niels Larsen med en fisk på 3.370 kg.
Ål gik til Torben Grelck med en fisk på 0,857 kg.

Da der skulle vælges ny formand, kassere samt et nyt bestyrelsesmedlem, kom den nye bestyrelse til at se sådan ud:
Formand: Søren Andersen
Kassere : Martin Andersen
Sekretær : Allan Frederiksen
Bestyrelsesmedlemmer: Jacob Brun, Nikolaj Sonberg, Jimmy Christoffersen.
Suppleanter: Brian Lund, Brian Christiansen.

Generalforsamlingen blev afsluttet med et par stykker smørrebrød og en øl.

Buletur med gang i
(skrevet af Brian Christiansen, 17-02-2005)

så var vi igen på sundet denne gang allan, jacob, mads, brian lund samt brian c. det blev til i alt 6 målere fordelt således:
jacob:17,5-16,2-13,25
mads:14,7
brian c:12,8
allan: 12,6
brian l:(tager revanche til næste år)
så alt i alt har vi fanget 15 målere på 3 ture(dog har tor hjulpet til)så vi må se om vi kan leve op til det til næste år.....

sportslige fiskehilsner
Brian Christiansen

Falstertur
(skrevet af Allan Frederiksen, 07-02-2005)

Så skulle der prøves noget andet fiskevand af, for at se om de blanke også var i hugget der. Turen gik til Skydebanen på falster, hvor der blev fisket godt i gennem hele formiddagen. Det gav en fisk på 68 cm, men desværre lidt mager så den vejede kun 2302 gram. Niels havde også kontakt med en fisk, som desværre ikke ville med helt ind. En god dag med flot vejr.

Årets første sølvtøj.....
(skrevet af Jakob Brun, 30-01-2005)

Lørdag morgen blev maskinen startet op, med kurs mod vindeholme. Da jeg synes at det var på tide at få opklaret, om der virkelig var så mange af de blanke som rygterne fortalte. Det blev til en fin formiddagstur, med 2 fisk med hjem, 45cm og 57cm og en enkelt afhopper..... :-) Så bare klø på, fiskene er der ihvertfald.

Blanke på kysten
(skrevet af Allan Frederiksen, 29-01-2005)

Efter at have hørt om flere gode ture på sydkysten, syntes jeg at det var på tide at prøve om der var hold i historierne. Jeg pakkede grejet efter arbejde fredag (28.1.05) og tog til sydkysten. Og heldigveis var rygterne gode nok :) så det blev til 3 blanke på henholdsvis 42, 47 og 50 cm. Så flere fisk i overfladen, så der er virkelig gang i den lige nu :)

Gang i sundet.......
(skrevet af Jakob Brun, 25-01-2005)

Torsdag d.20/1 var jeg så på sundet igen med Findus, turen gav 2 fisk. 10,2kg og ny Pr. På 19,0kg :-)
Mandag d. 24/1 var jeg så på pletten igen, denne gang med Bonito. Jeg skulle have testet mit nye grej, og det skal jeg lige love for at det blev. 13 fisk blev det til ialt, 12 mellemfisk mellen 3kg og 7kg og en enkelt måler på 17,0kg. Min 3. I år. ;-)

Buletur på sundet
(skrevet af Allan Christiansen, 21-01-2005)

Torsdag var vi 5 "lund, tor, brian, jacob og allan" en tur på sundet efter nogle rogn tunge torskemadammer det blev til 3 stk 10,2 kg og 19,0 til jacob samt en på 11 kg til allan.

Årets første tur på sundet.....
(skrevet af Jakob Brun........, 17-01-2005)

Årets første tur på sundet blev en lidt skuffende affære, med megen sejlads og langt mellem fiskene. Dagens resultat blev også kun en enkelt fisk, dog en pæn og rognfed en af slagsen, 7,2kg landede vægten på. Håber næste tur gir' lidt mere flex på klingen... ;0)