Nakskov Sportsfiskerforening
» Vis 2006
» Vis 2005
» Vis 2004
Her har du mulighed for at skrive en rapport fra en tur du har været på. Du kan også lægge op til 10 billeder ved din rapport

NY RAPPORT: Klik her for at skrive en ny rapport

RAPPORTER 2012:

Nytårs hilsen fra Indrefjorden
(skrevet af Søren Andersen, 31-12-2012)

Jo Tor har ret når han skriver at Indrefjorden styre, den styre helt vildt, var lige en tur der nede i går søndag, for lige at runde året af og se om det også passede, og jo ganske rigtigt der er masser af Aborre i Indrefjorden igen, på et par timers fiskeri var fik jeg landet godt 25 Aborre alle fanget på jig, de største var meget tæt på kiloet, en rigtig kold men dejlig dag at slutte fiskeriet af med for i år.
Godt Nytår og knæk og bræk i 2013

Hilsen Formanden

Inderfjorden styrer
(skrevet af Tor Bentsen, 26-12-2012)

Tilbragte ca 3 timer af andenjuledag i Inderfjorden med at fiske aborre. Der løb temmelig meget strøm efter at sneen er smeltet hvilket gjorde at den rette agn/teknik skulle findes. Men da jeg fik skiftet til en hvid jig kom der gang i sagerne. Det blev til ca 30 aborre op til 800gram samt en lille gedde. Det skal lige nævnes at de gav kamp til stregen i den hårde strøm. Herlgt!

Gamle Ole, Kæmpe Gedde fra Nakskov Indrefjord
(skrevet af Søren Andersen, 29-11-2012)

Vi prøver lige at få lagt et per billeder på !

Gamle Ole fanget i Nakskov Indrefjord, Nakskov Sportsfiskerforening kunne onsdag d. 28. nov. indveje en meget stor og flot Gedde fanget i Nakskov Indrefjord, fisken vejede ikke mindre end 10,55 kg og målte 113 cm.
Den store rekord Gedde blev fanget af Mikkel Gregersen, en af foreningens mange juniorer der for tiden gør Nakskov Indrefjord usikker, hvis man altså er en fisk, Mikkel brugte en åle jig på ca. 30 cm. til at lokke rekord Gedden til hug, godt hjulpet på vej af sin fiske kammerat Anton Jonassen der kastet før havde haft fisken efter, Anton fangede sidste år på samme plads og næsten sammen dato en lidt mindre Gedde på 5,03 kg. der den gang blev genudsat så den kunne vokse sig stor og hvem ved om det ikke er den samme fisk der er fanget igen? Mikkels rekord Gedde blev også genudsæt og mund ikke de to skal prøve samme tid og sted igen til næste år ?
Nakskov Sportsfiskerforening har været i de gamle fangst rapporter og må konstatere at det er den største gedde der gennem de sidste 40 år er fanget i Nakskov Indrefjor til dags dato og der med ny klubrekord. Stort Tillykke til Mikkel med den flotte fangst.

Formanden

Maribo
(skrevet af Tor Bentsen, 24-11-2012)

Dagens største af ialt 5 stk. 6,5kg og 94cm

Et ordenligt lokumsbræt....
(skrevet af Jakob Brun, 24-10-2012)

Super dag i Langelandsbæltet efter de flade, som dog startede lidt sløjt, de første 2 timer blev det kun til 5 fisk i posen, men et pladsskifte og tiltagende strøm var hvad der skulle til for at sætte gang i fiskeriet, de sidste 3 timer gav 52 fisk, så dagens resultat blev 57stk. Med hjem til 2 mand, med denne nye Skrubbe PR. På toppen. 1680gr. 50cm. :-)

large mouth Bass fra Colorado
(skrevet af johnny christiansen, 12-10-2012)

her er lidt billeder fra lidt andre fisk end vi er vandt til

Billeder til: Torpedoer i topform...!
(skrevet af Nikolai Hjorth, Oliver Hansen, 30-09-2012)

Billede-oploadet kikset... prøver igen :)

Torpedoer i topform...! Pr samt Br samme dag :)

Søndag drog Oliver hansen og jeg selv (Nikolai Hjorth) en tur på Maribo-søerne i jagten på gammelgedden.....

Turen bød på ialt knap 10 gedder jævnt fordelt mellem os, i vægtklasserne 1,5 - 3,5kg. samt en enkelt på næsten 7kg. som jeg selv (Nikolai) tog æren af at hive ombord... Denne fisk er personlig rekord, samt Ny båd-rekord, hvilket jeg satser "håber" på at slå igen senere på sæsonen.
Også Oliver snuppede en ny personlig rekord på ca. 3,5kg. (Som jeg husker det)

ALLE fiskene blev fanget på det samme spot, langs sivkanten, i læ af vinden, trods flere ivrige forsøg mange andre steder i søen.... :)

Glæder mig til næste gang

"Hjorth"

Regnbuer fra havnen
(skrevet af Tor Bentsen, 10-08-2012)

Emil og skulle lige prøve om vi kunne fange en regnbueørred i havnen. Det gik fint og med 2 på 1250gr og 1 på 2000gr/49cm kom der da lidt fisk i fryseren. 2 blev taget på orm og 1 enkelt på en Mepps 3. Desuden fik vi lidt aborre men ingen over 400gram.

Flade
(skrevet af Tor Bentsen, 05-08-2012)

20 stk fladfisk med hjem på lidt under 3 timer. Emil tog 3 doubler samt størst skrubbe på 675gr og 37cm.

Billeder til: Flotte regnbuer i havnen
(skrevet af Nikolai Munk Hjorth, 02-08-2012)

Ahhhh billede-uploadet driller som altid... :-D og jeg kalder mig site-admin? Hehe

Flotte regnbuer i havnen
(skrevet af Nikolai munk Hjorth, 02-08-2012)

Torsdag eftermiddag var oprindeligt afsagt til makrel-fiskeri, men dette var de små stribet ikke enige med mig i.... Derfor dorg et par juniorer og jeg selv, ind i selve havnen (kaj 8) i Nakskov, hvor vi igen forsøgte os med lidt makrel.... men men men

Efter en lille times fiskeri, fik min makker Niclas Hansen hug. Det viste sig hurtigt at der ikke var tale om en helt alm. makrel, men derimod en flot regnbue på 0,90kg. og 44 cm. Denne fisk gav iøvrigt nogle utrolig flotte og MEGET dybe run´s
Humøret steg til tops, og optimismen var til at føle på....

Blot et par timer senere var den gal igen. Denne gang til jeg selv (Nikolai M. Hjorth) Faktisk fulgt der ialt 3 flotte regnbuer efter agnen, og da jeg dyppede agnen igen, slog en flot fisk til... Efter nogle flotte spring HELT UD AF VANDET og nogle super fede run´s fik vi den nettet.

Denne fisk viste sig at være noget flottere end den første, og klubbens officielle vægt sagde 1,702kg. samt 49 cm. (Dejlig tyk herre)
Desværre var der ikke fisk i denne omgang til Andre, som ellers ihærdigt forsøgte...

Dagens konklusion: Nakskov havn er ikke altid kun kedelig

en multe mere
(skrevet af claus christiansen, 30-07-2012)

et par billeder af min seneste multe på 3,26kg som huggede allerede efter 10 min fiskeri

P&T début men fart over feltet.....
(skrevet af Nikolai Hjorth, og Oliver Hansen, 27-07-2012)

For anden gang i sin fiske-karriere drog Oliver og jeg på P&T tur i Birket ørredsø...
Første tur tog vi d. 22/7 uden de store fangster, så vi valgte atter at sætte kursen mod den fine nyåbnet sø...

27-07-2012
Dagen startede med fiskeri fra kl. 11, hvor vi lagde ud med lidt spin... dette var fiskene dog ikke helt enige med os i, og efter at have set "Fadil Bojadzil" (også fra NSF) fange godt med bundrig måtte dette jo prøves....

Ganske korrekt... Strakt var fiskene mere samarbejdsvillige.... Faktisk ville de næsten ikke stoppe med at nappe til vores powerbait...

Specielt Oliver tog godt fat om fiskene, og nåede faktisk at hive 3 flotte regnbuer, inden for kort tid.. den største på ca. 2.00kg. (midste på 1,5 ca.)

Jeg selv (Nikolai) måtte "nøjes" med en enkelt lille på 1,3 - 1,5 ca.

Tillykke til Oliver med den fine regnbue-début :)

Fantastisk fiskedag
(skrevet af Poul-Erik Hagemann, 07-07-2012)

Sikke en dag.. tre målere på 18 kg. 13.5 kg. og 11.5 kg, samt en på 9.5 kg. Måtte se mig slået af knægten der tog både den på 18 og 13.5 kg.

årets første multe
(skrevet af claus christiansen, 23-06-2012)

så kom årets første multe på land, fantastisk fight med lange udløb på fluekæppen 3,66 kg og 68cm

torsk i langelandsbæltet
(skrevet af claus christiansen, 11-06-2012)

en fyraftens tur i den røde raket med jacob gav 10 torsk og en rødspætte og en stor tak til jacob for min første måler fra Langelandsbæltet 13 kg og 113 cm

4 Målere i Den Røde Raket.
(skrevet af Jakob Brun, 28-05-2012)

Lørdagens super fiskeri sammen med Brian blev fulgt op af en endnu mere fantastisk tur Søndag i selskab med Hr. Møller som jeg havde lovet sin første måler, det løfte blev indfriet med en fisk på 10,75kg. Selv tegnede jeg mig for 3 målere denne dag på hhv. 15,0kg. 111cm. 14,25kg. 109cm. Og 13,0kg. 108cm. Omkring 25-30 fisk var oppe og vende denne dag, med bla. 6 fisk mellem 7,5 og 9,5kg. Kun 3 fisk blev hjembragt, så resten svømmer endnu. KONGE TUR.... B-)

Ny PR.
(skrevet af Brian Jørgensen, 28-05-2012)

undertegnede var lørdag den 26 maj en tur i bældet med Jakob i det gode skib buller, der endnu engang beviste hvordan man fanger torsk.
I flot sol lykkedes det os at fange ca 16 torsk mellem 3 og 5.6 kg. derudover fangede skipper en på 9,1kg. 10,4kg. og 12,3kg. Dagens højdespringer stod undertegnede for, en stor basse på hele 17,6kg. både ny PR. og BR.

Brian Jørgensen

4. nye PR laks i 2012 - 16 kg!
(skrevet af Brian Milkowski, 11-05-2012)

22 APR 2012.
Blue Bird fik lov at hvile sig i havnen, så tog i stedet en tur med som Gast på Chrisma, med Henrik ved roret. Dagen skulle egentlig have været en fridag, men det blev lavet om, og heldigvis for det da.
I et 4dob-formiddags-hug fik jeg denne nye 16+ og 111 cm lange PR (PR for 4. gang i år), som faldt for en Grizzly Salar M i "Polka Pede" udgave fisket i 70 fod. Dejligt at runde det halvrunde 15+ hjørne i år. Sikke en sæson som ikke er slut endnu.
Henrik fik ny PR med en 14+ i taget i omtalte 4dob-hug. Vi smed en i samme str i samme hug.
Kanon dag ved 40 meteren...

Årets første måler til Gadusn.
(skrevet af Poul-Erik Hagemann, 10-05-2012)

Så kom Gadusn endelig på "listen" med en måler på 13.5 kg. til en gast.. Skipper måtte "nøjes" med fisk på 7.5 kg..:-) Iøvrigt PR til gasten.

Torsk i langelandsbæltet
(skrevet af Jakob Lyager, 03-05-2012)

Så kom båden ud af vinterhi. Jeg idag en solo tur i bæltet for at se om der skulle være en torsk som ville bide. Det var der sørme. Jeg fik 4 fisk mellem 4 og 5 kg på 5 timers fiskeri.
Knæk og bræk til jer alle

Endnu en....
(skrevet af Jakob Brun, 22-04-2012)

Så ramte endnu en måler dørken i Den Røde Raket, denne gang 10,1kg. 98cm. :o)

Ny PR og Bådrekord i Laks i Buller.
(skrevet af Jakob Brun, 15-04-2012)

Lørdagens kongevejr blev brugt til den første tur til Rügen i egen båd i selskab med Tor. Omkring middag kom dagens første hug på riggen i 65fod over 132fod vand. Efter en kort men tung fight hvor fisken stod dybt, kunne Tor nette en ny PR. Og BR. Til skipper. En flot høj og bred laks på 12kg. 102cm. Så var dagen ligesom redet. Efter 30min. I samme område havde Tor hug på riggen i 84fod, men fisken stod af igen efter en lille minut. Resten af dagen skete der ikke mere for os, og vi trollede stille og roligt tilbage imod 40meteren og havn indtil vi ikke gad mere. Tak til Brian i Blue Birde for godt følgeskab hele dagen. :o)

Havørred
(skrevet af Tor Bentsen, 07-04-2012)

Tog denne fine blanke havørred lørdag eftermiddag ude på Maglehøj. Den tog et rødt/sort blink helt inde i strandkanten. 61cm og 2,345kg

Ny Bådrekord fra Langelandsbæltet....
(skrevet af Jakob Brun, 05-04-2012)

Så var den der sku, en 15+ mere til samlingen... :-D Årets første måler fra Langelandsbæltet. 16,5kg. Kun 110cm. En kort og tyk hunfisk der fik sin frihed igen efter et par gode fotos. :-) Ny Bådrekord.

Ny BR og PR Laks i Blue Bird
(skrevet af Brian Milkowski, 04-04-2012)

Igår var Lars fra "Team Basse" med som Gast i Blue Bird, og han havde gode fisk tilgode efter han i Marts havde sejlet Kaptajnen til ny PR i hans båd.
Grejet blev sat på 40 meteren syd for trafikken, og dagen startede fint med nogle fine 5 kgs fisk. Så var vi ligesom igang. Op ad dagen ved "Pikke-manden" på 35 meter vand, gav Lars ene hjul kort lyd fra sig.. Øv kun et hug. Båden fik kort noget mere gas og efterfølgende 20 grader mod bagbord på piloten (accerlation og spinstop), ja Så skal jeg sku love for at laksen vendte tilbage. Et kanon hug og udløb til følge. Efter en Tung fight med gode udløb, ja så kunne vi nette Blue Birds nye BR og Lars nye PR Laks på 14,2 kg og 108 cm. Agnen var Grizzly Salar M i Blå, gul, blank, fisket blybelastet bag sideplaner. Denne ene agn gav de fleste fisk denne dejlige dag på Østersøen hvor vandet var fladt og humøret højt. :o)

Kaptajnen var igen gæstfri, og stillede sig godt tilfreds med en 9,3 kg, fanget I et dobbelt hug hvor den ene stod af, i 70 fod, og igen var det Grizzly Big Salmon i "Polka Pede" udgaven som laksen faldt for. Denne agn har fisket rigtig godt i dybet i år. Vi skiftede fart fra tidligere 2,2-2,4 til 2,8-3,0 kn og det gav godt med fisk i båden denne dag selvom vandet kun var 4,3 gr.

ny PR i laks
(skrevet af Anton Jonassen, 27-03-2012)

sidste weekend var min far og jeg et smut på Møn for at se om vi kunne overliste en 10+ laks. Dagen startede så godt som den kunne med fint vejr. Kl 10.30 var der så endelig nap, op kom en laks på 11,5 kg til mig. Taget på sideplaner. vi smed desværre også 2 fisk

Mvh Kim og Anton "Team Larsen"

Laks i Blue Bird
(skrevet af Brian Milkowski, 25-03-2012)

Blue Bird på Møn igår 24 MAR:

Efter nogle kanon PR ture som gast, måtte Blue Bird selv have vand under kølen. Syd for trafikken 28 sm fra Klintholm blev grejet sat, og inden der var gået meget mere end 1,5 time var der tre fisk i båden. Ny PR til Gasten, som fik sin første laks på 5,5 kg som huggede i overfladen på Toby.
Kaptajnen måtte sætte dagsordenen med denne 10'er, som huggede på Grizzly Big Salmon i "Pola Pede" udgaven i 70 fod. Samme agn og dybde som PR'eren fra i søndags.
Tågen kom for at blive og fiskeriet døde ud. Vi havde to kontakter mere som smuttede sin vej.
Ok med fødefisk, som indimellem kom i masive stimer.
Radar og AIS kom til sin ret og var mildest talt uundværligt denne grå og fugtige dag på Østersøen.
De små fugle kunne ikke finde vej så vi havde en lille ""matros med en times tid, og som fik samlet krummer op imellem benene på os. Meget sød lille følgesvend.

Mvh Brian og Brian i "Blue Bird".

Aborre PR!
(skrevet af Brian Lund, 18-03-2012)

Så lykkedes det igen! eller ikke... det som man tager det. Billedet blev igen ikke oploadet til fangstrapporten :-( så jer forsøger endnu engang.

Svært geddefiskeri og aborre pr !

Fredagens fine forårs vejr blev udnyttet til en tur på søen efter de store geddemadammer, men som så ofte før, så kan fiskeriet i marts være rigtigt svært.... det gælder om at ramme dagen, så jeg måtte "nøjes" med 15 stk. mindre gedder i båden op til 4.5 kg.
Dagens højdepunkt kom i form af en uventet bonus fisk, nemlig denne gamle kriger af en aborre, lidt slidt i kanten men i god kondition. 1.750 kg 47 cm ny PR ! :-)
Alt i alt en dejlig dag på vandet "er der noget som at ligge på en spejlblank sø, smide jakken og mærke forårs solen imens man nyder en kold pilsner til madpakken" ja man glemmer sku næsten at fiske :-)
Knæk og bræk i 2012.

PR Hattrick i Laks!!
(skrevet af Brian Milkowski, 18-03-2012)

Fandme for vildt! Et vaske-ægte PR Hattrick!
Når man fanger en ny PR Laks på 12 kg, er man rigtig glad.. når den så forbedres på næste tur med en 13 kg.. ja så er der jubel og armene er højt over hovedet.. man burde tro det skulle stoppe her.. men NEJ!! På tredje turen, lykkedes det så at overliste denne tykke skønhed på 14,2 kg og kun 106 cm, med en Grizzly Big salmon i farven "Polka Pede" (gul/sort hvide pletter), fisket nederst på riggen i ca 60/70 fod. En Laks som ikke tog hidsige udløb, men gik vanvittigt hårdt og tungt, og gjorde nøjagtigt hvad den ville, indtil den, efter tunge udløb i dybet mv. lå sikkert i nettet... fed tung fight.
Da den først kom til overfladen, så den ikke så stor ud, grundet længden, men da den vendte siden til og viste sin bredde, var det pludselig forståligt hvorfor den ikke lige sådan var til at trække igennem vandet. Med trætte arme blev grejet sat igen, men det skulle vise sig at blive det eneste tilbud denne dag til os ved 40 meteren ombord på Lille Lyn. En dag med stille, gråt og diset vejr, hvor solen dog svagt trængte igennem af og til. Meget få fødefisk.

Tak til Preben og Jens for en god tur i hyggeligt selvskab på Østersøen.

Ny tilmeldning til årets største Aborre.
(skrevet af Formanden, 17-03-2012)

Ny tilmeldning til årets største Aborre, fanget d. 10/3 2012 af Fadil Bojadzil i Nakskov Indrefjord, fisken blev fanget under Klubmesterskabet i Aborrefiskeri, vægt 1,134 kg.

Ny tilmeldning til årets største.

Ny tilmeldning til årets største Aborre for junior, fanget d. 9/3 2012 af Daniel Henriksen i Nakskov Indrefjord, vægt 0,950 kg. længde 37 cm.

geddetur på søndersø
(skrevet af claus christiansen, 15-03-2012)

en lille hilsen fra Søndersø, som dog ikke fisker helt dårligt, jeg fik selv 5 mindre gedder med den største på 3,6 kg og min makker ludvig fik en tyk dame på 97cm og 7,2 kg

Iglekær P&T
(skrevet af Nikolai M. Hjorth ( www.foto-guf.dk ), 07-03-2012)

Igår D. 06-03 stod den endnu engang på P&T fiskeri... denne gang i Iglekær, nær Nykøbing ;-) Jeg havde aftalt med min far (Poul) at vi skulle mødes efter end skoletid, for at tage et par timer. Den første time tog vi med bund-fiskeri på begge stænger, da dette i weekenden forinden havde givet flotte resultater. Desværre var der ikke de store resultater på dette, denne dag, kun et enkelt sut, og mere mærkede vi ikke til det. vi valgte derfor at lave den ene stang til spin istedet, hvilket fiskene var lidt mere nysgerrige efter. Der gik ikke ret lang tid, før det første hug meldte sig hos min far. denne fisk, valgte dog friheden igen efter få sekunders fight, med flex på klingen kom der da:-) vi så også flere fisk i vægt-klassen 1-2 kg. som fulgte med ind, men uden at bide.

Jeg havde før erfaret at der var godt med småfisk i det ene hjørne af søen, så jeg efterlod min far kort ved bundfiskeriet, for at tage et par kast i netop dette hjørne.

og ganske rigtigt gik der ikke mange sekunder efter første kast, før der var bid.. denne fisk virkede tung, men kæmpede på ingen måde, i forhold til weekendens kamp-fisk. men op kom da en fin regnbue-ørred på 50 cm. og en vægt på 1,725kg.

Vejret var iøvrigt ret koldt, med en del blæst, heldigvis var det læ, i over halvdelen af søen;-)

se enkelte billeder af fisken på: http://www.foto-guf.dk

En HEL weekend med flotte fisk..
(skrevet af Nikolai M. Hjorth ( www.foto-guf.dk ), 05-03-2012)

Vi (Anton, Kristoffer, Joachim og jeg selv Nikolai) tog en weekend med rigeligt fiskeri.. dette har jeg skrevet et referat af på min hjemmeside: WWW.FOTO-GUF.DK...

Beklager henvisninger til andre hjemme-sider på denne side, men der er mere end ualmindeligt meget at fortælle ;-)

VH. Nikolai M. Hjorth ;-D

En Søndag med fisk
(skrevet af Nikolai M. Hjorth ( www.foto-guf.dk ), 27-02-2012)

Denne Søndag bød på RIGTIG godt vejr, samt flotte fisk i indrefjorden / pumpestationen v. inkørslen til Nakskov.. Jeg selv koncentreret mit fiskeri til pumpestationen, hvor der var massere af fisk i vandet.. Desværre var det svær at undgå at fange dem i ryg, og røv, hvilket gjorde fiskeriet lidt kedeligt i længden.. Der var iøvrigt også rigtig mange fiskere på pletten denne dag (Flest junior-medlemmer fra Nakskov Sportsfiskerforening), og vi stod som "sild i en tønde".. Men hyggeligt var det da..

(Dette er en kopi fra min hjemmeside..( http://www.foto-guf.dk )

En hyggelig nultur
(skrevet af Nikolai M. Hjorth, 06-02-2012)

Søndag d. 05-02-2012 tog André og jeg ud for at prøve lykken med noget kystfiskeri.. vi startede på albuen, men der var desværre i løbet af natten kommet drivis ind til land.. vi tog efterfølgende til rødbyhavn (vestre mole) vi stod der i et par timer, men da der ingen fisk vidste sig, og kulden blev nærgående drog vi i land igen.. :-)men en hyggelig tur i kulden fik vi da ;-D